Ryhmät

grupper

PhysioPilates

Pilates on menetelmä treenata kehon hallittavuutta. Tavoitteena pilateksessa on kehittää voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta ja vahvistaa kehon syviä lihaksia. Pilates perustuu kuuteen periaatteeseen: hengitys, keskitys, keskittyminen, kehon hallittavuus, tarkkuus, virtaus ja liikkuvuus.

Physio Pilates on liikuntamuoto, jossa yhdistyvät Pilates menetelmä ja fysioterapeutin tieto. Ohjaaja on aina fysioterapeutti jolla on Physio Pilates koulutus. Physio Pilatesta harjoitellaan ryhmissä, joissa opettaja korjaa ja voi antaa vaihtoehtoisia liikkeitä yksilöllisiin tarpeisiin. Yksilö tunteja voidaan myös antaa, siten asiakkaan erityistarpeet ovat tarkempia. On myös mahdollista tilata ohjaaja työpaikoille.

Physio Pilates sopii naisille ja miehille. Keskitymme hyvään ryhtiin ja vahvistamaan lihaksia, erityisesti syviä lihaksia. Ryhmässä harjoittelemme sukat jalassa ja mukavissa vaatteissa, pyyhe on hyvä ottaa mukaan. Patjat ja muut välineet kuten pilates pallo, pilates rulla, kuminauha ja keppi löytyvät paikan päältä.
Esimerkkejä liikeohjelmista löydät täältä http://www.terveysverkko.fi/tietopankki/liikeohjeita

PhysioPilates senioreille

Physio Pilates senioreille on liikunta menetelmä ikäihmisille. Tulemme tietoisiksi ryhdistämme, harjoittelemme lihasvoimaa ja liikkuvuutta rauhalliseen tahtiin. Liikumme pystyasennosta lattialle istuma,- makuu,- ja konttausasentoihin. Ohjaaja antaa vaihtoehtoisia liikkeitä yksilöllisiin tarpeisiin.

Lounas Pilates

Lounas Pilates on 45 minuutin pituinen ohjelma, joka antaa sinulle mahdollisuuden tulla harjoittelemaan keskellä päivää. Vauhti ja liikkeet ovat vaativampia kuin eläkeläis-ryhmässä.

Jooga

Istunnoissa harjoitellaan voimaa, tasapainoa ja ketteryyttä musiikin soidessa. Perusajatuksena on että keho on lämmennyt ennen edistyneempiä venytyksiä. Siten joogaaminen on paljon miellyttävämpää ja tunnet kuinka lihakset rentoutuvat ja pidentyvät. Jokainen istunto päättyy rentoutumiseen täydellisessä hiljaisuudessa.

Medi Jooga

Pehmeä, meditatiivinen joogalaji jossa harjoitetaan hengitystä ja meditaatiota. Jos olet täysin terve Medi Jooga voi lisätä tietoisuutta, vakautta, rauhaa ja harmoniaa.

Henkinen valmennus

Henkinen valmennus on mielen järjestelmällistä ja pitkäaikaista treenausta kuten ajatukset, asenne, tunteet ja minäkuva. Tavoitteena on lisätä stressinsietokykyä, henkilökohtaista tehokkuutta ja hyvinvointia. Henkisessä valmennuksessa autamme sinua löytämään tekniikat, menetelmät ja periaatteet saavuttamaan tavoitteesi ja vahvistamaan itsetuntoa. Siitä tulee rauhallinen ja harmoninen olo ja löydät elämäniloa! Michaela Stenwall-Olander ja Maria Ljungqvist pitävät henkisen valmennuksen kursseja.

Zumba

Zumba on vauhdikas tanssitunti joka on inspiroitunut latinoamerikkalaisista rytmeistä. Tanssimme muun muassa salsaa, merengueä, reggetonia ja cumbiaa. Zumba ei vaadi kokemusta ja ryhmät toimivat drop-in tyylillä joten voit tulla silloin kun sinulle sopii!

Voimaa ja tasapainoa senioreille

Tule mukaan harjoittelemaan voimaasi ja tasapainoa mukavaan ympäristöön! Harjoittelemme rauhallisesti omassa tahdissa. Tervetuloa!

Yksityiset ryhmät

Saliamme voi vuokrata yksityisiin jumppatunteihin, jota voi vaikka pitää joku meidän omista fysioterapeuteista. Fysioterapeuttiemme joukosta löytyy PhysioPilates-, jooga-, mindfullness- ja henkisenvalmmennuksen ohjaajia. Räätälöimme ryhmät toiveidenne mukaan, jos haluatte kokeilla eri vaihtoehtoja. Ole hyvä ja kysy muista palveluista, kuten yksittäisistä treeniohjelmista ja erilaisista lihastesteistä.

Niska ja selkä jumppa

Tule mukaan harjoittelemaan niskan ja selän hyvinvointia. Harjoittelemme eri tavoilla ja välineillä voimaa ja liikkuvuutta vartalossa ja selässä.
rfysio logo fi footer