Stöd- och rörelseorgan

Det är vanligt att man besväras av problem i stöd- och rörelseorgan. Det kan vara besvär i leder, i kroppen eller muskelbesvär. Symptom kan vara kortvariga eller långvariga.
Rygg- och nackbesvär är vanligt likaså belastningsskador och förslitningar i olika leder. Hos oss kan du få behandling för både akuta och kroniska besvär samt hjälp efter operationer.
Vi använder oss av olika behandlingsmetoder såsom: rörelseträning, mjukdelsbehandling, mobilisering, muskeltöjning, manuell terapi, nervmobilisering, ergonomirådgivning, träningsdirektiv, kinesiotejpning, smärtlindrande tekniker såsom laserbehandling, Cryo kylbehandling, LymfaTouch behandling, tens (elstimulering), ultraljud och värmebehandling.

Nacke

Problemområdet kan vara allt från käkleden, nacken, axlarna till skulderbladsområdet. Vanliga symptom kan vara värk, huvudvärk, yrsel, strålningar och/eller domningar i armar och fingrar, spänningar i muskler, stelhet, smärta vid rörelse, nedsatt muskelkraft eller belastningsskador.

Rygg

Ryggont är ett vanligt problem som drabbar de flesta någon gång i livet. Smärtan kan komma plötsligt, då kallar vi det till ryggskott, eller så kan det uppstå över en längre tid. Vanliga besvär kan vara värk, rörelsesmärta eller strålningssymptom mot höfterna och/eller benen. De flesta ryggbesvär går över av sig själv. Det finns dock mycket hjälp att få vid ryggont både vid akuta eller kroniska skedet allt från smärtlindring till rörelseträning. Ryggbesvär har en tendens att återkomma och därför är det viktigt att förbeygga ryggont. Hos oss kan du få råd i hur du själv kan ta hand om din kropp och vi hjälper dig med träning.